De waarheid over cardio


Een van de vele vragen in de fitness industrie: Is Cardio echt nodig?

Conclusie: Echt WEL

Het is weliswaar mogelijk om een Shredded fysiek te bekomen zonder cardio. Maar met een cardio sessie nu en dan kan je die fysiek veel sneller bereiken. Ook helpt het met het beter uitvoeren van je strenght workouts wat je uiteindelijk sterker en meer musculair maakt. Doe een cardio sessie minstens 1 keer per week. Tenzij je een “10kg” wilt aankomen natuurlijk.

Nu, er zijn 2 verschillende type cardio series die je kunt doen. Aan de ene kant heb je een tempo waar je je hartslag op een en hetzelfde niveau houdt. Aan de andere kant heb je een hoge intensiteit training (HIIT) hierbij ga je je hartslag voor een bepaalde duur zo hoog mogelijk houden. Om het daarna weer te laten zakken. En dit doe je dan een aantal keren in je cardio sessie. Het voordeel van dit soort cardio training is dat je voor een langere periode, zelfs tot een paar uur na je training vet aan het verbranden bent. Het is daarom ook gebleken dat HIIT cardio een veel effectiever werking heeft dan de gewone cardio training.

Nog een voordeel van dit soort training is dat je er strenght en kracht oefeningen bij kunt doen.

Zie hieronder een HIIT work-out. Test het meteen uit! Wil je meer oefeningen om je gewenste fysiek te behalen? Kom gerust eens langs in onze winkel.

Doe elke oefening 45sec lang

Rust 15sec tussen elke oefening

Rust 2min na elke ronde

(Probeer tot 5 rondes)

  • Jump rope

  • Knee taps

  • Butt taps

  • Jumping jacks

  • Fast foot shuffles

  • Switching mountain climbers

  • Bicycles

#Workout #training #HIIT #cardio

Recent Posts
Archive
Follow Us
  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle