Hoeveel proteïne hebben we nodig!!!!


En helpt het bij vet verlies?

Het is algemeen geweten dat proteïne zeer belangrijk zijn in het spieren behouden en opbouwen. Maar hoeveel precies hebben we nodig, ook bij inname van proteïne geldt overdaad schaad. En neem je te weinig in, treedt spierafbraak in en dat willen we natuurlijk zeker niet. Daarom even een opfrissing.

Spier behoud

We gaan stilaan de zomer in, dus om er tegen dan afgetraind uit te zien moet je inmiddels al begonnen zijn met het cutten of afslanken. Om je spieren te behouden in deze fase is het belangrijk om voldoende eiwitten in te nemen. Hoe bereken je dit nu voor jou specifiek? Ben je een kracht sporter dan neem je je lichaamsgewicht en dit doe je maal 3. Ben je een duursporter dan mag je reken op 2x je lichaamsgewicht aan proteïne. In deze fase is het ook belangrijk om te spelen met je KH. Maar dit is voor een andere keer. Eenmaal je je aantal Proteine inname weet houdt je dit best aan de gehele afval periode. Ga niet denken als je een keer niet afgevallen bent dat je meer proteïne nodig hebt. Dit is zeker niet het geval. Dit heeft dan een andere oorzaak. Het beste wat je dan kan doen is een re-feed day inlassen. Maar blijf van je proteïne inname af, deze staan op punt eenmaal berekend.

Wat doen deze proteïne nu met ons lichaam?

Het is bewezen dat hogere proteïne diëten een metabolisch voordeel effect hebben dan lagere proteïne diëten, wat wilt zeggen dat er meer energie nodig is om de voeding te verteren, ook wel het TEF genoemd (thermic effect of food). Meer energie = meer verbranding.

Proteïne triggeren de hormonen respons wat leidt tot meer verzadiging en daardoor gaan we dus ook automatisch minder eten, minder goesting in andere voedsel laat ons beter slagen in ons diëten. Dus kies zeker als u een dieet wil doen voor een Proteïne dieet. Dit dieet heeft zijn effect bewezen bij meerdere klanten hier in de winkel.

https://www.w8controlbree.be/proteinedieet-bree

Meer proteïne is gelijk aan minder spierverlies, De katabolische reactie die spieren afbreekt vergt energie deze reactie vindt jammer genoeg plaats op momenten dat je aan het trainen bent of als je slaapt. Om je terug in een anabole (spieropbouw) fase te brengen heb je proteïne en ook KH nodig bv na een training of na een nachtje slaap ( minstens 8u, maar dat wist je) ;) Door meer proteïne te eten gaat je spier herstellen en in een calorie surplus iets meer weefsel kunnen aanmaken als voorheen.

We halen onze proteïne uit onze voeding waar ons lichaam alle aminozuren gebruikt uit deze voeding om lichaamseigen eiwit aan te maken of als energie bron. Bij een tekort aan bepaalde aminozuren worden deze door onze lever zelf aangemaakt. Dit geldt echter wel niet voor alle aminozuren de zogenaamde essentiële aminozuren zoals leucine, valine en iso-leucine. De sporters onder ons kennen deze drie amino's vast en zeker als de BCAA's. Deze en ook een aantal anderen moeten dus echt uit onze voeding gehaald worden. Ga je echt voor spieropbouw en behoud dan is een eiwit supplement aan te raden, deze helpen je in het proces van de eiwitsynthese. Ze zijn samengesteld uit de belangrijkste amino's waardoor je spieren optimaal voorzien worden. Dit in combinatie met gewone gezonde voeding uiteraard. Voor meer info aangaande welk soort eiwit supplement bezoek je best even onze shop.

https://www.w8controlbree.be/sportvoeding

Een tekort aan ingenomen eiwitten leiden tot symptomen zoals haaruitval, vermoeidheid, verlies van pigment en verlies van spiermassa dus. Ernstige proteïnedeficiëntie enkel voorkomend bij uitgehongerde mensen kan zelfs dodelijk zijn.

Plantaardige diëten leveren ook voldoende niet-essentiële en essentiële eiwitten. Zorg wel dat de voeding gevarieerde is en de calorie inname hoog genoeg is om in de energie behoefte te voldoen.

Heb je moeite om dit toe te passen in jouw dieet of sport dieet? Wees dan niet verlegen om ons te contacteren. dan bekijken we wat voor jouw een oplossing kan bieden. We hebben een uitgebreid aanbod aan proteïne producten en supplementen. Die we inpassen in een op maat gemaakt voedingsschema.


Recent Posts
Archive
Follow Us
  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle

MAIL: INFO@W8CONTROLBREE.BE

 

W8CONTROL BREE: OPITTERSTRAAT 17, 3960 BREE

TEL: 0498382604 en 0498347810

W8CONTROL TURNHOUT: STEENWEG OP DIEST 66, 2300 TURNHOUT, TEL : 0468 32 83 89​

W8CONTROL OUD- TURNHOUT: STEENWEG OP TURNHOUT 68, 2360 OUD-TURNHOUT, TEL : 0470 39 26 52

W8CONTROL HOOGSTRATEN, VRIJHEID 121,

2320 HOOGSTRATEN

TEL: 0471 68 55 19

 

 IBAN BE 020689 3001 7940        BTW BE 0708 944 789   

 @2018 COPYRIGHT BY W8CONTROL.BE     DESIGN BY BOOST-IT.BE